fredag, november 20, 2009

Elev-/student-rollen i Prinds-rom og mappeoppgave M3.

Prinds har som kjent laget tre forskjellige (ikke fysiske)læringsrom; undervisnings-rommet, trenings-rommet og studie-rommet. Jeg har her prøvd å sette vi studenters arbeid med M3 inn i de forskjellige rommene. Da våre faglærere presenterte det faglige innholdet i emnet befant vi oss i undervisnings-rommet. Vi var aktive, men faglærer kontrollerte vår progresjon. Gjennom å arbeide oss gjennom leksjonene og diskutere i forum(både med medstudenter og lærere) flyttet vi oss til trenings-rommet. Her kunne vi arbeide slik vi selv ønsker og kontrollerte vår egen progresjon. Etter hvert som vi tok fatt på mappeoppgaven og samarbeidet i gruppene om autentiske emner og problemstillinger befant vi oss i Prinds-studierom. Her var vi aktive, styrende og samarbeidende på gruppene våre. I alle rommene spilte IKT en avgjørende rolle i arbeidet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar