søndag, april 04, 2010

Videoproduksjon

Jeg har reflektert litt over emnet videoproduksjon som vi nettopp har gjennomført. Mine første tanker går til leksjon 1 og oppgavene som vi skulle gjøre der. Skrive et manus Celtx og lage et storyboard. Morsomme oppgaver helt til neste leksjon kom og oppgaven der var å prøve å filme etter manuset og storyboardet vårt. Hadde vi fått den informasjonen i første leksjonen kunne vi tenkt ut ideer som faktisk var gjennomførbare å filme. Jeg for min del laget et typisk ”Donald” opplegg som ikke var særlig gjennomførbart å filme. Slik jeg ser det var det to måter dette kunne vært unngått: 1 fortelle i første leksjonen at vi faktisk også kom til å få i oppgave å filme dette, 2 gi oss begge leksjonene på en gang.

Jeg mener at selve gruppeoppgaven i seg selv også ble vanskelig å gjennomføre i et nettstudie. Med en film som skal ta for seg en historie, et forløp, en hendelse, prosess eller liknende. Jeg er kanskje pirkete, men jeg og gruppa ønsket likhet og sammenheng i filmen vår. Og for å få til det måtte innspillingen bli gjort av en av oss. Et produkt satt sammen av bidrag fra hver og en på gruppa var aldri aktuelt. Dermed er det stor fare for at ikke alle på gruppa kjenner til alle delprosessene i det ferdige produktet. I en ellers hektisk hverdag stiller dette ekstra store krav til en gruppe. Jeg er kjempefornøyd med gruppa mi, arbeidet vårt og det ferdige produktet vårt, men lurer på om ikke dette kunne vært gjort på en annen måte neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar